Piramidalne głupoty w podręcznikach szkolnych

Poważne i kontrowersyjne tematy nam nie straszne. Od aborcji po płaską ziemię, od problemów wydumanych po rzeczywiście istotne. Nie czekaj.
Awatar użytkownika
aspołeczne.kurczę
attention whore
Marzyciel
Posty: 1369
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:58
Płeć: Kobieta

Piramidalne głupoty w podręcznikach szkolnych

Post autor: aspołeczne.kurczę » 17 sie 2018, 9:48

O piramidach coś tam każdy na pewno słyszał, wszak program szkolny jest tak skonstruowany, że przez starożytność się dogłębnie przechodzi na każdym etapie edukacji, a do bardziej współczesnej historii już się nie dochodzi. Szkoda tylko, że nawet o tej starożytości, którą się tak namiętnie wałkuje w szkołach tak mało wiemy.

W tym wątku chciałabym poruszyć temat piramid i wszelkich zjawisk okołopiramidalnych – sfinksy, posągi, obeliski, hieroglify itp.

Co my w ogóle wiemy o tym, jak powstały piramidy? Szkoła nas uczy, że starożytni posługiwali się prymitywnymi narzędziami, nie znali się na matematyce, nie mieli systemu miar, ogólnie na nauce się nie znali, więc zbudowali piramidy, posługując się sznurami i kamieniami. Było to zadanie ciężkie, ale wykonalne, jeśli się da naszym Egipcjanom odpowiednio dużo czasu.

Przyznam, że kupowałam tę bajkę, no bo przecież skoro szkoła tak mówi, no to przecież, na pewno wie, co mówi.
Tymczasem, kiedy zaczęłam zgłębiać temat, czytając i słuchając naukowców i innych śmiałków, którzy próbują badać piramidy na własną rękę i na pohybel głównemu nurtowi, to w mojej głowie zrodziła się piramidalna wątpliwość. Coś tu śmierdzi.

Na rozgrzewkę polecam obejrzenie tego oto filmu, gł. Tematem jest najbardziej tajemnicza z piramid – Piramida Cheopsa.
https://www.youtube.com/watch?v=AtKIGWYrA3U

Na zachętę zdradzę, czego możecie się dowiedzieć z tego filmu:
- kamienie budujące piramidy są ułożone z największą precyzją (bez zaprawy), zapewniając jej niesłychaną trwałość, kamienie są idealnie dopasowane
- Ta sama technika budowy zaobserwowana została również na Wyspie Wielkanocnej, w Peru (Im starsze tym większe i tym bardziej precyzyjne, i tym bardziej podobne)
- W Głowie Ramzesa w Egipicie zachowane są idealnie proporcje, twarz jest symetryczna
- pismo hieroglificzne, mumifikacja, tworzenie kalendarzy, astrologia, trwałe budowle w różnych odległych od siebie miejscach, zamieszkiwanych przez ludzi odmiennych kultur, którzy wedle naszej wiedzy nie mogli mieć ze sobą kontaktu
- w kształcie piramidy Cheopsa przejawia się liczba pi i phi, jej kształt wskazuje na zatsosowanie sytemu metrycznego

I wiele innych...

Przedstawiciele naukowego mainstreamu widzą w tym wszystkim przypadek, ponieważ naukowy mainstream jest osadzony w duchu ewolucjonizmu darwinowskiego. Zakłada się, ze rozwój świata tak jak rozwój gatunków przebiega linearnie. Od form prostych do skomplikowanych.

Przy takim modelu rzeczywistości nie jest możliwe, żeby starożytne kultury znały zaawansowane technologie i przewyższały wiedzą współczesnych ludzi. Dlatego naukowcom latwiej jest łyknąć bajkę o cudownych zbiegach okoliczności niż tezę, że starożytni wcale nie byli zacofani.

Zapraszam do dyskusji ludzi o otwartych umysłach, grzeczne dzieci uprasza się o pozostanie w piaskownicy :)
Oczywistości są po to, by je podawać w wątpliwość.

Awatar użytkownika
Patorek
Spełniacz Marzeń
Posty: 4865
Rejestracja: 22 lis 2011, 11:44
Imię: Twoje marzenie

Piramidalne głupoty w podręcznikach szkolnych

Post autor: Patorek » 17 sie 2018, 19:46

W podręcznikach szkolnych jest wiele głupot, a w tych mówiących o historii prawdopodobnie najwięcej.

Awatar użytkownika
kick
Bujający w obłokach
Posty: 362
Rejestracja: 26 lip 2018, 3:16
Płeć: Mężczyzna

Piramidalne głupoty w podręcznikach szkolnych

Post autor: kick » 11 wrz 2018, 17:29



Dość stare, ale niektóre spostrzeżenia trafne...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość